Povinně zveřejňované informace
Povinně zveřejňované informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, resp. podle vyhlášky č. 442/2006, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup, ve znění vyhlášky č. 416/2008 Sb.
1. podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím:
a) podle § 5 odst. 1 a 2 citovaného zákona a vyhlášky č. 442/2006 Sb. - informace o obci (body 1-17),
b) podle § 5 odst. 3 citovaného zákona - přehled žádostí o poskytnutí informací a přehled informací, které na základě nich byly poskytnuty žadatelům (bod 18),
c) podle § 5 odst. 5 citovaného zákona - veřejně přístupný obsah obcí vedených rejstříků, registrů, evidencí a seznamů (bod 19),
2. podle zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů- informace o zpracovávání osobních údajů (bod 18),
3. podle zákona č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy (§ 5 odst. 2, písm. h/) - informace o obecním informačním systému (bod 21),
4. podle zákona č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu neboli stavebního zákona (§ 165 odst. 2) - údaje o vydaném územním plánu, regulačním plánu a místech, kde je možné do této územně plánovací dokumentace a do její dokladové dokumentace nahlížet, zastupitelstvem obce schválená zpráva o uplatňování územního plánu(bod 22).
Kliknutím na příslušný řádek se dostanete k obsahu položky:
- Oficiální název
- Důvod a způsob založení
- Organizační struktura
- Kontaktní spojení
- Bankovní spojení (číslo účtu)
- Identifikační číslo (IČ)
- Daňové identifikační číslo (DIČ)
- Dokumenty
- Žádat o informace lze:
- Příjem žádostí a dalších podání
- Opravné prostředky
- Formuláře
- Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
- Předpisy
- Úhrady za poskytování informac
- Licenční smlouvy
- Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
- Informace o zpracovávání osobních údajů
- Obsah obcí vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Informace o obecním informačním systému
- Informace o územním plánu
1. Oficiální název
Obec Nechvalín
2. Důvod a způsob založení
Obec v současném pojetí a právním postavení vznikla jako součást obecního zřízení na základě zákona č. 367/1990 Sb. o obcích (obecní zřízení). Právní postavení obcí je zakotveno primárně základním zákonem státu - Ústavou České republiky (ústavní zákon č. 1/1993 Sb.). Obecní zřízení v současné době upravuje podrobně zákon č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení).
Obec:
- je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce
- je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
- vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
- pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů.Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
Obecní úřad Nechvalín vznikla jako územní samosprávná jednotka v souladu s § 1 a § 2 zákona č. 367/1990 Sb. o obcích a dle § 4 tohoto zákona vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou ve smyslu § 18 odst. 2 písm. c/ zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.
Posláním subjektu Obec Nechvalín je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy v územním obvodu, za podmínek stanovených zákony (zejména hlava sedmá Ústavy ČR a § 35-66 zák. č. 128/2000 Sb v platném znění o obcích).
3. Organizační struktura
Nejvyšším orgánem obce je devítičlenné zastupitelstvo obce. Rozhoduje ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté. Iniciativními a kontrolními orgány zřizovanými zastupitelstvem jsou výbory, a to finanční a kontrolní. Obec je navenek zastupována starostou, který také dle § 99 odst. 2 zákona o obcích vykonává funkci rady obce. Výkonným orgánem obce je obecní úřad. Je tvořen starostou, místostarostkou a zaměstnanci. Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu. Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarostka. Obecní úřad není dělen na odbory. Iniciativními a poradními orgány starosty jsou komise.
Organizační složky obce :
- Azylový dům pro matky s dětmi
- Mateřská školka od 1.1.2010
- Zásahová jednotka hasičů obce
4. Kontaktní spojení
4.1 Poštovní adresa - Sídlo
Obec Nechvalín
Nechvalín čp. 13
696 31 Bukovany
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obec Nechvalín
Nechvalín čp. 13
696 31 Bukovany
4.3 Úřední hodiny
4.4 Telefonní čísla
518 618 224
4.5 Číslo faxu
518 618 224
4.6 Adresa internetové stránky
4.7 Adresa e-podatelny
nechvalin@tiscali.cz
(možnost použití elektronického podpisu)
4.8 Další elektronické adresy
5. Bankovní spojení (číslo účtu)
Číslo účtu: č.ú.: 1442410319/0800Banka: Česká spořitelna - pobočka Kyjov
6. Identifikační číslo (IČ)
00488445
7. Daňové identifikační číslo (DIČ)
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
- Hlavním regulačním dokumentem je Územní plán obce
- Vyhlášky a nařízení
- Zápisy z jednání ZO
- Jednací řád
8.2 Rozpočet
Rozpočet obce
Závěrečný účet obce
Kontrola hospodaření obce
Inventarizace majetku obce
Veškeré informace v rubrice Hospodaření obce
8.3 Informace, které byly poskytnuty žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
9. Žádat o informace lze:
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle 518 618 224
není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně - písemnou žádost můžete doručit:
- elektronicky (e-mailem) na adresu
- elektronickou podatelnou
- poštou na adresu obecního úřadu
- faxem na číslo 518 618 224
-
datovou schránkou - 7x5a2zy
Ze žádosti musí být patrno, kterému subjektu je určena a kdo ji podal. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, žádost se odloží.
10. Příjem žádostí a dalších podání
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle 518 618 224
- elektronicky (e-mailem) na adresu
- elektronickou podatelnou
- poštou na adresu obecního úřadu
- faxem na číslo 518 618 224
- datovou schránkou - 7x5a2zy
11. Opravné prostředky
Opravné prostředky lze podávat písemně:
-
osobním podáním na Obecním úřadě
-
poštou na adresu Obecní úřad k rukám starosty
Opravné prostředky proti rozhodnutí vydaným obecním úřadem se podávají ve lhůtách a způsobem stanovených zvláštními předpisy. Ve vydaných správních rozhodnutích je uvedeno poučení o odvolání, které v konkrétním případě stanoví postup odvolatele při podání odvolání.
Většinou lze opravný prostředek podat do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, pokud není v rozhodnutí nebo právním předpisem stanoveno jinak.
Odvolání:
- Proti rozhodnutí obce o odmítnutí žádosti lze podat odvolání.
- Obec předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
- Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání obcí. Lhůta pro rozhodnutí o rozkladu je 15 pracovních dnů ode dne doručení rozkladu obci. Lhůtu nelze prodloužit.
- Při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě žaloby podle zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti. Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí obce o odmítnutí žádosti a obci nařídí požadované informace poskytnout.
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen „stížnost“) může podat žadatel:
- který nesouhlasí s vyřízením žádosti odkazem na již zveřejněnou informaci, trvá na přímém poskytnutí informace a obec mu ji neposkytla
- kterému po uplynutí lhůty 15 dnů, případně prodloužené lhůty 15 + 10 dnů nebyla poskytnuta informace, předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí
- který nesouhlasí s výší úhrady za poskytnutí informace.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně. Je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní obec písemný záznam.
Stížnost se podává u obce a to do 30 dnů ode dne:
- doručení sdělení o již zveřejněné informaci
- doručení sdělení, že požadované informace se nevztahují k působnosti obce (odložení žádosti)
- oznámení o výši úhrady za informace před jejich poskytnutím
- uplynutí lhůty pro poskytnutí informace (15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění), případně prodloužení lhůty o 10 dní ze závažných důvodů.
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
Obec předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
12. Formuláře
Ke stažení v sekci Formuláře
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Návody pro řešení běžných životních situací, např. přihlášení k trvalému pobytu, ověření shody opisu nebo kopie s listinou, ověření pravosti podpisu a mnoho dalších včetně potřebných formulářů nebo jejich vzorů naleznete zde http://www.mvcr.cz/rady-a-sluzby.aspxExterní odkazExterní odkazExterní odkaz.
Další důležité informace získáte zde: http://www.portal.gov.czExterní odkazExterní odkazExterní odkaz.
konkrétně životní situace zde: http://portal.gov.cz/portal/obcan/situace/Externí odkazExterní odkazExterní odkaz
O informace pro řešení životních situací můžete požádat na místním úřadu , osobně nebo elektronicky.
Místní životní situace jsou řešeny především obecními vyhláškami a zprávami pro občany, zveřejněnými na úřední desce .
14. Předpisy
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž obec jedná a rozhoduje. Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři Obecního úřadu
- ústavní zák. č. 1/1993 Sb., Ústava České republikExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- usnesení č. 2/1993 Sb., jímž se stala Listina základních práv a svobod součástí ústavního pořádku České republikExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 128/2000 Sb. o obcíchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 500/2004 Sb. o správním řízeníExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 301/2000 Sb. o matrikáchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- vyhl. č. 207/2001 Sb. k provedení zákona o matrikáchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 326/2000 Sb. o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranstvíExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacíchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech zák. č. 133/1985 Sb. o požární ochraněExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 561/2004 Sb. - školský zákonExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 565/1990 Sb. o místních poplatcíchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlechExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikáníExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 563/1991 Sb. o účetnictvíExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajinyExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 143/1992 Sb. o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánechExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 37/2003 Sb. o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstevExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajůExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 338/1992 Sb. o dani z nemovitostíExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 634/2004 Sb. o správních poplatcíchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 21/2006 Sb. o ověřováníExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkáchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- vyhl. č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcíchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 412/2005 Sb. o ochraně utajovaných skutečnostíExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajůExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 185/2001 Sb. o odpadechExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. 513/1991 Sb. – Obchodní zákoníkExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacímExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- vyhl. č. 442/2006 Sb. prováděcí vyhláška k zákonu o svobodném přístupu k informacím, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektuExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- vl. nař. č. 364/1999 Sb. o součinnosti orgánů státní správy s obcemiExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správyExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 227/2000 Sb. o elektronickém podpisuExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
- zák. č. 194/2009 Sb,.o datových schránkáchExterní odkazExterní odkazExterní odkaz
14.2 Vydané právní předpisy
Vyhlášky
Nařízení
Vnitřní předpis
Řády
15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
Úkon |
Množství |
Cena |
Tisk nebo kopírování černobíle |
- 1 strana formátu A4 |
1,- Kč |
- 1 strana formátu A3 |
2,- Kč |
|
Tisk barevně |
- 1 strana formátu A4 |
20,- Kč |
Kopírování na datové nosiče |
- 1 ks nenahrané diskety |
10,- Kč |
- 1 ks kopírování diskety |
20,- Kč |
|
- 1 ks nenahraného CD |
20,- Kč |
|
- 1 ks kopírování CD |
40,- Kč |
|
Kopírování a úkony na vlastní disketě (CD) žadatele je nepřípustné |
||
Poštovné + balné |
- dle druhu zásilky a dle platných ceníků |
|
Telefonní a faxové poplatky |
- dle sazeb operátorů |
|
Mzda (činnost při zpracování informace) |
50,- /hod. |
Vzniknou-li při poskytování informací další nutné výdaje, např. zpoplatnění dalšími subjekty, specifické služby, apod., budou tyto výdaje zahrnuty do vyúčtování celkové úhrady.
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
16. Licenční smlouvy
16.1. Vzory licenčních smluv
Licence nebyly poskytnuty.
16.2. výhradní licence
§ 14a zák. č. 106/1999 Sb.
Některá ustanovení o licenční nebo podlicenční smlouvě při poskytování informací
- Má-li být informace, která je předmětem ochrany práva autorského2b), poskytnuta na základě licenční nebo podlicenční smlouvy a majetková práva k předmětu ochrany práva autorského vykonává povinný subjekt, který není uveden v § 11 odst. 5, postupuje se ve věcech neupravených tímto zákonem podle autorského zákona2b).
- Odměna za oprávnění informaci užít nesmí být vyšší než úhrada podle § 17, nestanoví-li jinak zvláštní právní předpis nebo licenční smlouva mezi povinným subjektem a tím, kdo právo nakládat s předmětem práva autorského na povinný subjekt převedl.
- Podmínky poskytnutí informace v licenční nebo podlicenční smlouvě (dále jen „licenční smlouva“) musí umožňovat další užití informace žadatelem v souladu se žádostí, pokud tento zákon nestanoví jinak. Licence nebo podlicence (dále jen „licence“) se poskytuje jako nevýhradní, s výjimkou případů podle odstavce 4.
- Povinný subjekt může poskytnout výhradní licenci pouze tehdy, je-li výhradní licence pro další šíření poskytované informace nezbytná a je-li to ve veřejném zájmu. Poskytne-li povinný subjekt výhradní licenci podle věty první, přezkoumá alespoň každé 3 roky trvání důvodů, na základě kterých byla výhradní licence poskytnuta.
- Povinný subjekt zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup vzor licenční smlouvy, která může být žadatelem přizpůsobena konkrétní žádosti a použita jako návrh na uzavření licenční smlouvy.
- Na ustanovení licenčních smluv uzavřených při poskytování informací podle tohoto zákona se nevztahuje ochrana obchodního tajemství
Výhradní licence nebyly poskytnuty.
17. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
18. Informace o zpracování osobních údajů
Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Obecní úřad provádí následující zpracování osobních údajů, které mu ukládá zvláštní zákon:
- Evidenci obyvatel s údaji o jménech, příjmeních, bydlišti, rodných číslech, osobním stavu, číslech občanských průkazů.
- Adresní a identifikační údaje žadatele o ověření podpisu, nebo listiny.
- Evidenci nájemníků bytových, nebytových prostor a pozemků
- Evidenci daní a poplatků
- Agendu k zajištění voleb (vydávání voličských průkazů, evidenci členů volebních komisí, seznam voličů)
- Agendu k poskytování informací občanům na základě zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Personální a mzdovou agendu
- Evidenci čtenářů obecní knihovny
19. Obsah obcí vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Živnostenský rejstřík
- Rejstříky pracoviště CZECH POINT
- Honební společenstvo dle zákona o myslivosti :
20. Informace o obecním informačním systému
Informační systém Obecního úřadu je vybudován na platformě operačního systému MS Windows. Uživatelské stanice jsou vybaveny operačním systémem MS Windows XP a kancelářským systémem MS Office 2008.
petrotrovice
Název IS | Definice IS |
---|---|
WinESS | Spisová služba |
WinEOB | Evidence obyvatel |
WinPAM | Práce a mzdy |
WinPOP | Poplatky a daně |
WinUCR | Účetnictví a rozpočet |
Prohlášení
Obecní úřad nevytváří žádné číselníky dle §5 odst. f) zákona číslo 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, v platném znění.
21. Informace o územním plánu
Důvodem pro zpracování územního plánu obce je potřeba reagovat na aktuální potřebu aktualizovat rozvojové záměry obce ve všech funkcích a vytvořit závazný podklad pro koordinaci všech investičních i neinvestičních aktivit na území obce v intencích udržitelného rozvoje při respektování jeho přírodních a kulturních hodnot.
Další informaceKontakt
Úřední hodiny
Po: | 8.00 - 12.30 |
Út: | 8.00 - 12.30 |
St: | 8.00 - 12.30 |
Čt: | 8.00 - 12.30 13.30 - 17.00 |
Pá: | 8.00 - 12.30 |
místostarosta: Po 19 - 20